Weekendje Areguipa en colca canyon - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Wetering - WaarBenJij.nu Weekendje Areguipa en colca canyon - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Wetering - WaarBenJij.nu

Weekendje Areguipa en colca canyon

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 Januari 2016 | Peru, Cuzco

Afgelopen donderdag was geen verkeerde dag in de klas. Met Mijhael gingen we naar markt San Pedro. Dit is een grote indoor hal met heel veel groenten, fruit, vlees e.d. Hele varkens, koeienneuzen, no me gusta. Maar wel indrukwekkend om te zien. Ik zag een knappe man en zei tegen Tally van 44: Tally, un chico bueno! Vervolgens wees Mijaehel elke man aan die voorbij kwam en vroeg: Laura, un chico bueno? Oeps haha.
Vervolgens gingen we met Rodolfo onder de les naar een plaatselijke bar om frutillada te drinken. Een cocktail. Tijdens het drinken deden we spelletjes om Spaans te leren. Elke keer als iemand het goed had zeiden we proost in het Nederlands, Engels, Spaans en Hebreeuws en dronken we. Erg leuk! Toen we de bar verlieten werd het alleen een beetje ongemakkelijk voor mij. Mannen riepen, floten.. Ik vluchtte snel naar buiten, maar werd daar gewoon teruggeroepen omdat ze met mij op de foto wilden! My god! Ze houden hier duidelijk wel van lang en blond:-)
's Avonds gingen we op stap in Ukukus bar (met livebandjes) en mama Africa (salsabar). Weer leuke mensen ontmoet en een gezellige avond gehad. Vrijdagavond na mijn Spaanse les samen met Joanneke en Regina de nachtbus naar Areguipa gepakt. Een bus met een gebroken t.v.scherm en tussen veel lokale mensen. Vantevoren waren we gewaarschuwd voor vrouwen met schattige kinderen die ons zouden kunnen beroven. En wat zat er achter ons? Gelukkig niet beroofd, het was zo benauwd in de bus dat de kinderen gruwelijk wagenziek waren en zowat de hele busrit achter ons hebben zitten janken en kotsen.
's Morgens om half 7 kwamen we best brak in Areguipa aan. Dit is een hele mooie stad met lekker temperatuurtje. We besloten een citytour voor die middag te boeken. We stopten bij kerken, valleien en een dierentuin met lama's en alpaca's. 1 lama werd nogal zenuwachtig van alle camera's en kwakte zo een dikke laag spuug bij een vrouw in haar gezicht. Whaha!
Vervolgens durfde de rest van de groep er niet meer langs, wij ook niet. Geweldig! Voor de volgende dag de colca canyon tour geboekt. Wij dachten een uur of 8 klaar te moeten staan. Helaas was dit 3u 's nachts (klein tegenvallertje na al 2 gebroken nachten). Uiteindelijk werd het Peruviaanse tijd 4u voor iedereen compleet was. Kan daar nog niet aan wennen. Uiteindelijk was het dit wel waard. We stopten bij valleien, de colca canyon (welke groter schijnt te zijn dan de grand canyon) spotten daar condors, stopten bij natuurlijke hotsprings, reden langs vlaktes met tientallen alpaca's. Het was een mooie dag! Om 16.30u waren we weer terug in Areguipa, waarvandaan om 20u de nachtbus weer vertrok naar Cuzco. Deze keer een iets luxere bus, we kregen eten, dekens, er werd een goeie film opgezet. Dit komt goed dachten wij! Tot klokslag 1u. Ik werd wakker van een hoop gestommel en geduw tegen me aan. Kwamen er een hoop Peruviaanse vrouwen binnen met tig grote tassen. Stouwden heel het gangpad vol en bij mensen onder de stoelen en gingen vervolgens er op zitten en liggen, waardoor mensen die naar de wc moesten er overheen vielen. Dit ging heel de nacht zo door. Er vertrokken er weer en er kwamen nieuwe voor in de plaats. Werkelijk waar, hier kan alles! Gistermorgen dus even gedoucht en ontbeten en na 4 brakke nachten door naar het weeshuis. Hierover in mijn volgende blog meer. Ciao!

• 19 Januari 2016 - 19:10

Anja Van De Wetering:

Al heel wat meegemaakt in ruim 2 weken tijd.
    Fijn om je gisteravond even aan de telefoon gehad te hebben.
    Het was duidelijk weer een leuk weekend met helaas heel erg weinig slaap.
    Week 3 is al weer aangebroken.
    Hopelijk weer een fijne week.
    Blijf genieten!

• 19 Januari 2016 - 22:01

Joyce Jacobs:

Klinkt weer fantastisch!! Je maakt echt van alles mee... Super!
    En een spel maken van t drinken is voor jou ook niet zo'n probleem denk ik haha..
    Geniet ervan!!

• 20 Januari 2016 - 18:10

Loes:

Wat gaaf Laura wat je allemaal ziet en meemaakt in zo'n korte tijd!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Wat een leuke foto's.
    Ik blijf je volgen :D
    Geniet ervan!!

Liefs Loes Bexkens

• 22 Januari 2016 - 17:13

Kay:

Weer een leuk verslag Laura, ga zo door!
    Veel plezier nog!

• 22 Januari 2016 - 20:52

Ria:

Hoi Laura

Erg bijzonder om te lezen wat jij allemaal meemaakt. Mooie foto's.
    Geniet van de tijd.
    Groetjes

• 23 Januari 2016 - 09:59

Heinie:

Weer mooie foto's en mooie verhalen. Neem je wel alle recepten mee van de cocktails die jullie drinken.

• 24 Januari 2016 - 16:08

Sanne Wijn:

Hey Laura, heb net even al je leuke verhalen gelezen. Dot nemen ze niet meer van je af. Blijven genieten. Groetjes Sanne