Weeshuis week 1 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Wetering - WaarBenJij.nu Weeshuis week 1 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Wetering - WaarBenJij.nu

Weeshuis week 1

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Januari 2016 | Peru, Cuzco

Vandaag een week geleden begonnen in het weeshuis. Taxi genomen om zeker op tijd aan te komen, wist de chauffeur de weg niet. 20 min te laat, 100 x sorry tegen de directrice, maar hier zijn ze de Peruviaanse tijden wel gewend. De directrice zelf zei: 5 min en dan kom ik, tegen mij, maar dit werden er ook 45. Maar aangezien er al 11! vrijwilligers waren, kwam het allemaal niet nauw. Er waren 2 groepen. 1 met de leeftijd 6 t/m 10 en 1 met de leeftijd 11 t/m 16. De laatste groep kreeg wiskundeles. In hun vakantie notabene. Nou, wiskundeles geven is alvast niet aan mij besteed. Daarvoor zul je het eerst zelf moeten snappen:-)
De kleinste groep kreeg ook les, maar hier waren al 4 vrijwilligers op 6 kinderen. Het was dus al snel duidelijk dat ik hier in de ochtend niet veel kan doen. Dinsdag daarom in de middag teruggegaan. Helaas waren er een hoop kinderen sporten, waren de ouderen alleen geïnteresseerd in de tv en waren er nog 2 kleintjes over. Toen zij aan het werk werden gezet door de poetsvrouw, ben ik maar eerder gegaan. Ik had het niet naar mijn zin op deze manier en had het met mijn coördinator over eventuele overplaatsing naar een ander project. Ik zou het woensdag nog eenmaal proberen.
Woensdagmiddag zelf wat initiatief getoond en een paar kinderen gevraagd of ze mee een spelletje wilden doen. Ik had een soort van ganzenbord uit een tijdschrift geknipt en we verzonnen zelf wat ze op een bepaald vakje moesten doen. Op 1 vakje moesten ze een dansje uitvoeren. Toen ze elke keer op dat vakje uit probeerden te komen ben ik maar gewoon met ze gaan dansen. Wat een lol! Flor van 13 kwam ook binnen en bleef er bij staan. Toen ik vroeg hoe het met haar ging gaf ze mij een knuffel. Cute!
Toen ik donderdag aankwam ging 1 begeleider net met ze naar het sportcentrum en kon ik mee. De kinderen kregen buiten taekwando les. De jongsten kwamen terug van het zwembad en Yazmin (11 jaar) begon mijn haar in te vlechten. Buiten langs de snoepkraam begon iedereen aan onze arm te trekken. Miss, please miss! Probeer dat maar te weerstaan! Samen met 1 begeleider en 1 andere vrijwilliger liepen we met zo'n 20 kinderen terug. Toen we langs de bushalte van de andere vrijwilliger kwamen draaide zij daar af en moesten wij het maar uitzoeken met alle kinderen langs de drukke wegen hier. Sommigen snappen het gewoon niet. Kan me daar zo aan irriteren. Met een andere nieuwe vrijwilliger had ik dinsdag afgesproken het woensdag nog eenmaal te proberen, maar zij is niet meer op komen dagen de rest van de week. Ze doen hier allemaal maar wat, met niemand kun je iets afspreken. Gelukkig was de begeleider erg blij met mij na het sportpark en bedankte ze me dubbel. De kinderen omhelsden me, gaven me een kus en smeekten me of ik de volgende dag terug kwam. Oke, ik blijf dus!! Vrijdag alle kinderen meegenomen naar het winkelcentrum omdat er 2 vrijwilligers weggingen. Echte meiden zijn het. Vechten om je hand, bij pumps, make-up, jurkjes, heel de tijd 'bonito miss, bonito!' roepen. Geweldig! Aan het eind van de dag werden ze een beetje rebels en moesten we ze letterlijk de taxi's insleuren. Ik zat dus met 4 rebelse kinderen in de taxi, waarop de taxi-chauffeur mij zat te vertellen dat ik ze discipline bij moet brengen. Hij schreeuwde iets onaardigs tegen ze en ik kon mijn lach niet inhouden toen ze hem achter zijn rug om nadeden. Tja, niet consequent, ik weet het, maar het was zo'n grappig gezicht:-) Verder hebben we donderdagavond nog een stadstour gedaan met leraar Rodolfo (erg mooi!), heb ik de lekkerste burger ever gegeten hier in Cuzco. Vrijdagmorgen kreeg ik rode wijn met gebak in de klas, omdat ik als enige les had tijdens de certificaat uitreiking van een paar studenten (ijverig is my second name:-)) vrijdagavond salsales gehad (met ook de mannelijke studenten, dus veel lol gehad), daarna nog met een leraar op stap geweest en zaterdag uiteraard ook:-) zaterdag overdag nog een uur gemasseerd voor 8 euro, was nodig na een gebroken nacht met veel gedans, dus verveel me nog steeds niet in het prachtige Cuzco!

  • 26 Januari 2016 - 15:32

    Agnes:

    Hey Laura ,

    Wat kan ik genieten van jouw verhalen Haha , echt geweldig .
    Jij geniet , niet voor 100% maar voor 200% .
    Fijne tijd nog .

    XXX Agnes

  • 26 Januari 2016 - 16:22

    Loes Vd Laar:

    Geweldig wat een mooi verslag. Het is genieten daar. Maar dat lukt wel als ik het zo lees. Geniet er van. Gr Loes vd Laar

  • 26 Januari 2016 - 16:57

    Angelique :

    Hey Laura, wat een leuk verslag! Leuk te lezen dat je, je draai toch gevonden hebt!
    Groetjes Angelique.

  • 26 Januari 2016 - 17:23

    Anja Van De Wetering:

    Alweer inderdaad een heel mooi verslag. Ondanks dat ik zowat dagelijks wel een berichtje of foto via de app krijg, is het toch heel leuk om het verslag weer te lezen.
    Wat een onvergetelijke ervaringen!!
    Genieten!!!!

  • 26 Januari 2016 - 19:06

    Alma:

    Mooi geschreven Laura en wat maak je allemaal mee daar!
    Geniet ervan. En wij genieten van je reisverslagen. Nog 'n fijne tijd daar.
    Groetjes van ons allen.

  • 26 Januari 2016 - 21:05

    Marloes:

    Wat een geweldige verhalen :)
    Volgens mij geniet je met volle teugen.
    Nog heel veel plezier!!! X

  • 26 Januari 2016 - 21:57

    Wilma:

    Hoi Laura, inderdaad leuke verhalen, ik geloof goed dat je veel geduld moet hebben. Maar fijn dat je toch je draai hebt gevonden, met de kinderen. Lijkt me ook erg leuk. Je geniet wel dus maak er maar steeds iets van. Weer een ervaring rijker.. nog veel plezier.

  • 27 Januari 2016 - 00:23

    Linda Vd Bosch:

    Hoi Laura,

    Wat n geweldig verhaal om te lezen!
    En erg fijn om te horen dat je, je nog niet verveeld en het dus naar je zin hebt!

    Geniet van deze bijzondere tijd!

    Xxx Linda en n knuffel van Liv ;)

  • 27 Januari 2016 - 00:23

    Linda Vd Bosch:

    Hoi Laura,

    Wat n geweldig verhaal om te lezen!
    En erg fijn om te horen dat je, je nog niet verveeld en het dus naar je zin hebt!

    Geniet van deze bijzondere tijd!

    Xxx Linda en n knuffel van Liv ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2016

Aan al het goede komt een eind

14 Februari 2016

Salar de uyuni

08 Februari 2016

Inca jungle trail naar Machu Picchu!

03 Februari 2016

Weeshuis week 2

25 Januari 2016

Weeshuis week 1
Laura

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 6899

Voorgaande reizen:

16 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: