Weeshuis week 2 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Wetering - WaarBenJij.nu Weeshuis week 2 - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Wetering - WaarBenJij.nu

Weeshuis week 2

Door: laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Februari 2016 | Peru, Cuzco

Maandag gevraagd of ik de kinderen deze week mee naar het zwembad mocht nemen en dat mocht! Ik zou een groepje van 5 kinderen meekrijgen de volgende dag. Dinsdagmiddag waren er al aan het vechten wie er meemochten. Gelukkig had de leiding een lijstje gemaakt. Dus hup, in de taxi en op naar het zwembad! Dit hadden meer mensen bedacht. Er stond een hele rij en het duurde ruim een uur voor we eindelijk konden zwemmen. En gvd, wat was dat water koud! Lucrezia van 14 durfde er na een half uur pas in haha. Blij dat zij erbij was, zij kon me mooi helpen met de jongere kinderen. Mooi om te zien hoe de jongeren naar de ouderen luisteren. Het was een geslaagd uitje. Maar omdat alle kinderen nu natuurlijk wilden, smeekte de leiding of ik meer dagen deze week wilde gaan. Dus woensdagmiddag weer op naar het zwembad. Een ander zwembad dit keer, waar het water gelukkig warmer was! Had een groepje in de leeftijd van 10 t/m 14 bij me. Erg moeten lachen om Mariluz van 14, die in het zwembad flirtte met een jongen. En elke keer lachte als ik met m'n vinger naar haar wees en nee schudde. Maar natuurlijk moest ik er stiekem ook om lachen. Donderdag gingen er 4 kinderen tussen de 8 en 11 jaar mee. Carmen van 8 die het heel de tijd koud heeft gehad (was overigens lekker temperatuurtje) en zich aan mij vastklampte, Yazmin van 11 die heel de middag hardop heeft gelachen.. Alisa die niet meewou toen we gingen.. Maar ik heb weer genoten. 's Avonds aan de directrice gevraagd of ze een lijstje wilde maken met dingen die ze hard nodig hadden, zodat ik dat kon sponsoren. Ze gaf me een lijst met alleen maar huishoudelijke artikelen zoals wasmiddel en desinfectant. Ook belangrijk, maar niet helemaal wat ik in gedachten had met het geld. Met mijn coördinator overlegd en besloten daar wel een gedeelte van te kopen, maar ook te gaan shoppen voor de kinderen. Vrijdagmorgen ging ik samen met haar naar een grote markthal en kochten we veel dingen voor buiten. Omdat ze een grote speelplaats hebben, kochten we een paar skippyballen, voetballen, en ook 3 roze steps! Voor de jongeren, middelsten en ouderen. Ook kochten we een dvd speler en wat dvd's. Daarna brachten we alles samen naar het weeshuis. De kinderen begonnen bij de ingang al aan alles te trekken maar we moesten eerst door naar de directrice. Daar werd alles genoteerd en uitgepakt en toen werden de kinderen erbij gehaald. Er werd duidelijk verteld dat ze dit alles van mij kregen. En die blikken! Die vergeet ik nooit meer! Ik werd omhelsd, gekust.. Ze bleven maar mucho gracias miss, roepen. Geweldig! Hierna ben ik de foto's van het zwembad af gaan drukken en 's middags teruggegaan om nog een laatste keer met ze naar het zwembad te gaan. 13 kinderen kreeg ik nu mee, dus het was nog even aanpoten op mijn laatste dag. 2 kinderen die niet konden zwemmen werden nog even onder het water bedolven, dus moest ik er nog een paar streng toespreken en op het einde wilden er een paar niet uit, maar ook zij gingen even niet lachen met mij. Terug in het weeshuis afscheid genomen van de kinderen. Yudith van 14 vroeg met een pruillip : porque miss? Het was even slikken, maar het waren 2 geslaagde weken!
's Avonds kreeg ik een officiële uitreiking van 2 certificaten. 1 voor het volgen van de Spaanse lessen en 1 voor het vrijwilligerswerk. 1 leraar vond het nodig om nog even te vragen: Laura vrijwilligerswerk? Achter de bar van mama Africa ofwa? (een bar:-)) fijn dat ik zo'n goede indruk achterlaat hier haha. De uitreiking werd gevierd met pisco sour en popcorn! Me gusta! Hierna nog uit wezen eten en op stap met alle studenten en wat leraren. En 's nachts van de meeste van hen afscheid genomen. Op naar het volgende avontuur!

P.s. Ik wil iedereen die wat gedoneerd heeft heel erg bedanken dat ik deze kinderen zo'n leuke tijd heb kunnen bezorgen.
En in het bijzonder naturistisch recreatiepark Elsendorp.
De kinderen kunnen voorlopig vooruit!

  • 04 Februari 2016 - 00:14

    Wilma:

    Hoi Laura, wat een leuke week heb je weer gehad. Lekker met dejeugd zwemmen. En je hebt ook mooie artikelen gekocht, waar ze erg van zullen genieten. Hopelijk vechten ze er niet om. Veel plezier nog op je verdere dagen en ga maar weer mooie dingen bekijken. Veel plezier nog. Groetjes

  • 04 Februari 2016 - 00:14

    Wilma:

    Hoi Laura, wat een leuke week heb je weer gehad. Lekker met dejeugd zwemmen. En je hebt ook mooie artikelen gekocht, waar ze erg van zullen genieten. Hopelijk vechten ze er niet om. Veel plezier nog op je verdere dagen en ga maar weer mooie dingen bekijken. Veel plezier nog. Groetjes

  • 04 Februari 2016 - 11:30

    Diny Minten:

    wat fijn dat het allemaal leuk en goed verllopen is en dat je er wat van opgestoken hebt en nu nog een hele interessante vvakantie weken laura veel plezier

  • 04 Februari 2016 - 13:01

    Alma:

    Hoi Laura, wat een mooi verhaal en een leuke week want er is toch niets mooiers dan blije kindersnoetjes te zien! Geniet nog van de laatste weken want het is voorbij voor je er erg in hebt. Heel veel plezier nog, we blijven je volgen!

  • 04 Februari 2016 - 14:04

    Anja Van De Wetering:

    Hoi Laura, ondanks dat ik alle verhalen natuurlijk al gehoord heb via de app en telefoon is het toch elke keer weer leuk om het verslag te lezen.
    Het is zo een heel andere wereld waar je in zit, met de bewoners en alle nieuwe mensen die je ontmoet.
    Blijf genieten!

  • 08 Februari 2016 - 15:29

    Heinie:

    Hoi Laura
    Je kunt dus altijd nog batjuf worden in Nederland. Je hebt fantastische ervaringen die je ze nooit meer afnemen. Hoop dat de komende weken ook brengen wat je ervan verwacht.
    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2016

Aan al het goede komt een eind

14 Februari 2016

Salar de uyuni

08 Februari 2016

Inca jungle trail naar Machu Picchu!

03 Februari 2016

Weeshuis week 2

25 Januari 2016

Weeshuis week 1
Laura

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 6897

Voorgaande reizen:

16 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: