De eerste indrukken! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Wetering - WaarBenJij.nu De eerste indrukken! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Laura Wetering - WaarBenJij.nu

De eerste indrukken!

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Januari 2016 | Peru, Cuzco

Na een erg lange vlucht aangekomen op vliegveld Cuzco. Daar hoorde ik 2 Nederlandse meiden praten en toen ik me omdraaide werd mijn ergste nachtmerrie waarheid. 2 meiden met vettige haren en gruwelijk lelijke wijde kleren. Oh my god, zeg niet dat ik er over een tijdje ook zo bijloop!!
Ik werd opgepikt van het vliegveld en naar mijn gastgezin gebracht. Het huis is nog best groot. Maar half afgewerkt, maar wel schoon. Ik werd verwelkomd met een glas cocatea. Erg goed tegen hoogteziekte. Ik zit nu namelijk 3400m hoog in het Andesgebergte maar nergens last van gelukkig!
Moeder Nancy vroeg al of er iets is dat ik niet lust qua eten. Deze gelegenheid maar meteen even aangegrepen om geen cuy (cavia) te hoeven eten! Thank god!
Eind van de middag wilde ik even een wandeling maken en werd ik meteen geconfronteerd met de vele zwerfhonden in Peru. Nancy moest haar honden tegenhouden bij de poort voordat ze opgevreten werden door de zwerfhonden aan de andere kant. Werd er echt even bang van, maar gelukkig reageren zij verder niet op mensen.
Op straat is het een chaos. Jonge kinderen die alleen proberen over te steken (stoplichten zijn er lang niet overal), honden die tussen het drukke verkeer doorlopen. Kreeg bijna een hartaanval. En dat in het relaxte Latijns-Amerika!
Verder is het hier prachtig en erg kleurrijk. En ipv een hondje wordt hier een baby alpaca aan een riempje rondgeleid haha.
Gister was het hier bloody hot, ingesmeerd met factor 30 maar nog levend verbrand! Nu factor 70 hier bij de apotheek gekocht. Op 3400m hoogte zit je natuurlijk dichterbij de zon.
Heb al kennisgemaakt met wat Peruanen. En vandaag mijn 1e Spaanse les gehad. Studenten komen overal vandaan! Ik zit in de klas met 2 meiden uit Israël en Engeland en 1 jongen uit Zuid-Korea. En ben in de juiste groep geplaatst. Spreken nog geen Spaans, behalve alles wat met feesten en alcohol te maken had, dit wisten wij wel! Onze leraar wist niet of er goed aan gedaan was ons in de ochtendles te plaatsen hahaha.
Vanavond een welkomstdiner met andere Nederlanders en heel veel andere culturen! Jullie lezen wel, het komt helemaal goed hier! Ciao!

  • 05 Januari 2016 - 09:13

    Anja Van De Wetering:

    Wat een 1e ervaring. Je weet niet in wat voor een wereld je terecht komt. Dat is wel heftig. In ieder geval fijn dat het eten wel goed is en anders is er natuurlijk nog altijd de MacDonalds. Geniet van de leuke dingen en van de kontakten met allerlei nationaliteiten. En succes met de spaanse les.

  • 05 Januari 2016 - 09:21

    Joyce Jacobs:

    Wat ziet dat er indrukwekkend uit. En wat maak je in zo'n korte tijd al veel nieuwe ervaringen mee. En je zult er echt niet zo bij gaan lopen. Neem aan dat je t een en ander wel mee hebt genomen

  • 05 Januari 2016 - 09:32

    Agnes :

    Leuk leuk Laura , wat een wereld zeg , mooi om je verhalen te lezen .
    Ik ga je met plezier volgen.
    Geniet ervan . XXX



  • 05 Januari 2016 - 19:03

    Inge Vd Wetering :

    Hee Lora! Zo te zien ga je jezelf wel vermaken daar..
    Leuk om al iets te lezen over je reis..
    Ga er maar lekker van genieten en ik zie graag meer verhalen voorbij komen.
    Veel liefs Inge

  • 05 Januari 2016 - 20:42

    Theo Van Leeuwen:

    Ola Laura,
    Leuk om je verhalen te lezen,ga je zeker volgen.
    Weet je wel zeker dat ze daar geen cuy-burgers op het menu hebben staan bij de plaatselijke Mac?
    Geniet van de reis en cultuur.

    Gr. Theo

  • 05 Januari 2016 - 21:32

    Wendy Vos:

    Hoi Laura, wat kun jij leuk schrijven, ik ga je zeker volgen. Heel veel plezier in Peru. Groetjes van ons.

  • 07 Januari 2016 - 19:26

    Loes En Marleen:

    Hola Laura!

    Wat leuk om jou te kunnen volgen en foto's te zien!
    Wat een andere wereld!
    Fijn dat je goed terecht bent gekomen in het gast gezin.
    Veel succes en plezier met de Spaanse les!
    We blijven je volgen!

    Adios!

    Groetjes Marleen en Loes Bexkens

  • 07 Januari 2016 - 19:28

    Ans Rademakers:

    Hoi Laura, wat leuk om te lezen dat je in die korte tijd al zoveel indrukken hebt op gedaan. Geniet van je verblijf en we blijven je volgen gr Hans en Ans

  • 09 Januari 2016 - 16:37

    Desiree:

    He Laura!
    Wat ontzettend stoer! Jij in Peru!
    Veel succes en plezier daar!
    Cool huisdier trouwens, die Alpaca ;)
    Leuk om je te volgen.
    Soy Curiosa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Februari 2016

Aan al het goede komt een eind

14 Februari 2016

Salar de uyuni

08 Februari 2016

Inca jungle trail naar Machu Picchu!

03 Februari 2016

Weeshuis week 2

25 Januari 2016

Weeshuis week 1
Laura

Actief sinds 16 Nov. 2015
Verslag gelezen: 570
Totaal aantal bezoekers 6908

Voorgaande reizen:

16 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: